Які стартапи найчастіше переживають на ринку?

  • 03.05.2024 12:17
  • 14 хвилин читання
Які стартапи найчастіше переживають на ринку?

На цвинтарі невдалих стартапів є багато згаслих компаній, які не змогли вижити. У жорстокому світі бізнесу виживають лише найсильніші. Давайте розглянемо, які стартапи із якими характеристиками є успішними.

За останніми даними, близько 90% стартапів не вдаються. Понад 10% новостворених компаній припиняють свою діяльність вже за перший рік існування (за іншими даними, крах відчуває кожна п’ята компанія). Серед інших важливих фактів:

  • 45% нових компаній не виживають до п'ятого року.
  • Протягом трьох років крах переживають 30% стартапів.
  • Половина не переживає п'ять років.
  • 70% підприємств закриваються протягом 10 років.
  • Протягом перших 15 років свого існування невдачу зазнають 75% підприємств.
  • Шанси успішності стартапів у перспективі довгостроку коливаються від 10% до 20%.

Тільки 40% підприємств отримують прибуток. Ці прибуткові підприємства належать лише 8% підприємців, тобто 1 з 12.

Одна третина стартапів не має в своєму розпорядженні до $5000 готівки на момент запуску. Проте для початку зазвичай необхідно близько $3000. Однією з найважливіших витрат є оплата праці.

З 0,05% стартапів, яким вдається отримати венчурну підтримку, 75% зазнають невдач і витрачають гроші своїх інвесторів.

Показники успіху зростають разом з досвідом - лише 18% засновників, які створюють стартапи вперше, досягають успіху, тоді як ті, хто робить це вдруге і наступні рази, мають більше шансів на успіх.

Цікава стаття на тему того, як уникнути ризиків при запуску стартапу та привернути інвесторів: поради генерального директора платформи Quoroom Уляни Штибель.

Чому деякі початкові проекти зазнають невдачі:

  1. Вони знаходяться в ситуації, коли закінчуються гроші.

Це, можливо, найпоширеніша причина невдачі стартапів. Фінансування необхідне для подальшої роботи, і якщо вони не можуть зібрати достатньо коштів, їм нарешті доведеться закритися. Навіть якщо у них є ідеальний проєкт, але якщо вони неякісно представлять продукт інвесторам, вони можуть залишитися з нічим.

  1. Вони не в змозі знайти відповідну команду.

Успішність стартапу залежить від якості його команди. Якщо стартап не може знаходити правильних людей, які будуть сприяти його розвитку, ймовірніше за все, він зазнає неуспіху.

  1. Вони не вирішують справжню проблему.

Кожен стартап зіштовхується зі значною кількістю унікальних і складних проблем, таких як юридичні питання, регуляторні вимоги, помилки в презентації продукту та інші. Якщо керівництво не визначить правильні пріоритети, не вчасно виявить критичні проблеми, відкладе їх розв'язання на потім або не зможе з ними впоратись, це може призвести до необхідності закрити проєкт.

  1. Вони не досягли достатнього прогресу.

Для того, щоб стартапи могли протриматися на ринку, вони повинні постійно показувати прогрес інвесторам та клієнтам. Якщо цього не відбувається, ймовірніше за все, стартап зазнає невдачі.

  1. Вони не пристосовуються до змін.

Світ постійно змінюється, і особливо швидко змінюються законодавство та потреби користувачів. Стартапи повинні бути готові адаптуватися до цих змін, щоб зберегти своє існування. Якщо стартап не зможе адаптуватися та пристосуватися до нових реалій, ймовірно, він зазнає неуспіху.

  1. Невдачі у лідерстві.

Проблема лідерства є поширеним явищем в історіях неуспішних стартапів. За даними CB Insights, 23% провалів стартапів пов'язані з проблемами у керівництві. Прикладом може бути нігерійська компанія Efritin, де ймовірно через недобросовісного керівника виникли проблеми, або OyaPay, який потрапив у конфлікт внутрішнього характеру.

Стартапи зіштовхуються з різними викликами, такими як обмежене фінансування, невірно підібраний ринок та відсутність кваліфікованого керівництва. Успішні стартапи досягають успіху завдяки своїй винахідливості, фінансовій підтримці та постійному моніторингу цільового ринку, вони розширюють свій бізнес та постійно експериментують.

Популярний матеріал: Які юридичні проблеми виникають у стартапів і як їх уникнути, розкаже Петро Білик, керівник практики Технологій та Інвестицій у компанії Juscutum.

Тенденції невдач у стартапах за галузями.

Давайте розглянемо показники неудач та досягнень у різних галузях. Кожна галузь має свої унікальні виклики.

Початкові компанії в галузі електронної комерції

Галузь e-commerce обробляє продажі на суму $3,5 трлн на рік, але зустрічає жорстку конкуренцію. Серед стартапів вона має один з найвищих показників невдач — лише 20% з них виживають у перші кілька років.

Стартапи в галузі фінтеху

Фінтех має великий потенціал зростання, і доступ до фінансування тут досить ймовірний. Проте рівень невдач після отримання фінансування є дуже високим — до 75%. Найбільше невдач відбувається у сфері криптовалютних застосунків, інвестиційних додатків та мобільного банкінгу, і більшість з них банкрутують після отримання одного або декількох раундів фінансування.

Здоров'ятехнології

Рівень неуспіхів у галузі охорони здоров'я сягає 80%. Проблеми тут виходять за межі фінансування або технологій. Існують регуляторні перешкоди та культурне неприйняття платформ медичних технологій.

Edtech або технології в освіті - це використання сучасних технологій для поліпшення процесу навчання і навчання. Вони можуть включати в себе використання комп'ютерних програм, мультимедійних ресурсів, онлайн платформ, відеоуроків та інших інноваційних засобів. Edtech стає все більше популярним у сучасному світі, де використання технологій стає необхідним для успішного навчання і розвитку.

Стартапи в галузі Edtech розвиваються поступово і стабільно, зазвичай не маючи великих прогнозів щодо швидкого зростання. Їхня успішність становить 40%, що практично вдвічі вище, ніж у більшості швидкозростаючих сфер. Щорічно світова індустрія освітніх технологій отримує понад $20 млрд фінансування.

Часті неудачі часто виникають через поспішні стратегії успіху, неефективний маркетинг, погані моделі доходів та невідповідні технології, які погіршують ефективність у різних аспектах стартапу.

Харчові технології

Вважається, що рівень невдач у сфері харчових технологій також високий — близько 70-90%. Стартапи в цій галузі часто стикаються з усіма проблемами — від отримання великих обсягів замовлень до своєчасних поставок і відповідності нормативних вимог.

Додатково прочитайте: Негативні критерії, податки, опціони та венчурне фінансування: подробиці нових можливостей Дія.City.

Які стартапи мають більші шанси на виживання?

Стартапи загалом можна поділити на чотири основні категорії: "особисті", малий бізнес, швидкозростаючі та соціальні. Кожна категорія має свої особливості.

  • «Особисті» початкові проекти - це компанії, які створюються з метою забезпечення засновнику певного способу життя. Такі підприємства зазвичай фінансуються власними коштами і мають низькі витрати. У них, як правило, відсутні інвестори або співробітники. Оскільки особисті стартапи не мають потреби у зростанні для виживання, вони мають набагато більше шансів на успіх, ніж інші типи стартапів.
  • Малі бізнес-стартапи, як правило, складаються з невеликої кількості співробітників та кількох інвесторів. Вони характеризуються низькими витратами та можуть не мати великої клієнтської бази, фокусуючись на здобутті прибутку з декількох джерел. Благодарючи здатностім вижити без необхідності постійного зростання, малі бізнес-стартапи мають значні можливості для успішної розвитку.
  • Стартапи швидкого зростання - це стартапи, які створюються з метою стати успішною та великою компанією. Такі проекти зазвичай мають велику кількість співробітників та інвесторів, а також великі витрати. Вони мають багато клієнтів та отримують дохід з різних джерел. Оскільки для їх виживання необхідно постійно зростати, такі стартапи мають менші шанси на успіх, ніж інші типи.
  • Соціальні стартапи - це підприємства, які створюються з метою позитивного впливу на суспільство. Вони зазвичай мають невеликі витрати і фокусуються на здобутті прибутку з обмеженої кількості джерел. У соціальних стартапів часто відсутні найняті працівники або інвестори, а засновник, як правило, єдиний, хто працює над бізнесом. Оскільки соціальні стартапи не мають потреби у зростанні для виживання, вони мають високі шанси на успіх.

Незважаючи на загальну структуру, яка була вище вказана, ключову роль у виживанні будь-якого стартапу відіграє його керівництво. Успішні компанії вирішують проблеми, навіть ті, про які оточуючі можуть і не здогадуватися, вони вміють аналізувати ринок та будувати бізнес, враховуючи всі деталі. Виживають ті, хто пропонує інноваційний продукт або послугу, яка заповнює прогалину на ринку, здатні якісно позиціонувати себе.

Цікава тема: "Ми шукаємо інвесторів, які розуміють нашу галузь і допоможуть не лише фінансово, а й контактами та порадами": бесіда зі співзасновником ІТ-стартапу Mantis Analytics Антоном Тарасюком.

Також успішно діють ті стартапи, які якісно співпрацюють з іншими компаніями, оточують себе співробітниками, що поділяють їхнє бачення, і мають чіткий план розвитку. Без підтримки та чіткого напрямку розвитку вижити маловірогонно.

Живуть ті стартапи, які можуть бути реалістами в своїх очікуваннях. Легко впасти у спокусу азарту під час розпочатку бізнесу, особливо після перших успіхів. Для досягнення успіху необхідно тримати голову "холодною" і розуміти, що виживання вимагає важкої праці та наполегливості.

Стартапи, які мають команду, яка захоплюється та горить про свою діяльність, можуть впевнено стояти. Звісно, початок може бути дуже стресовим, але важливо знаходити баланс між робочим навантаженням та відпочинком. Якщо ви не насолоджуєтеся своєю роботою, шанси на успішне втілення проекту будуть дуже малі.

Як зробити вашу стартап-компанію успішною: висновки

Існує багато чинників, які можуть впливати на успішність чи невдачу стартапу, але деякі з них є критично важливими. Один з найважливіших — це команда. Сильний колектив з різними навичками має вирішальне значення для будь-якого стартапу, що прагне досягти успіху.

Ще одним важливим чинником є проблема, яку намагається вирішити стартап. Ті компанії, що знаходять вирішення реальних проблем, які турбують людей, мають більше можливостей на успіх.

Наостанки, важливо мати надійну бізнес-модель. Стартап може мати найкращий продукт у світі, але якщо у нього немає стійкої бізнес-моделі, він урешті-решт зазнає невдачі.

Ознайомтесь з іншими популярними матеріалами.

"Навіть під час війни Україна все ще має можливість стати європейським ІТ-хабом": співбесіда з керівницею проєктного офісу Дія.City Наталією Денікеевою.

Підприємство розпочало надавати корисну послугу для громадян України: як скористатися.

"Ми створили систему інновацій, яка залучає амбітні та талановиті стартапи для спільної реалізації ідей", - зазначив Євген Хоменко, керівник департаменту досліджень та розробок у компанії "Нова пошта", говорячи про запуск інноваційної платформи NovaTech.

Додаткові ресурси: fastercapital.com, foundersfactory.africa, whatsthebigdata.com.